Scop...

Acest blog se constituie într-un mesaj-apel la bun-simţ. Libertatea de exprimare se poate exercita şi fără trimiteri spre o zonă a jignirii şi agresivităţii verbale. Cea mai mare jignire este însă în a te face că nu înţelegi despre ce vorbeşte celălalt.

Friday 17 December 2010

Marcus (http://blogponta.wordpress.com)

Bibliotecaru December 13, 2010 at 10:39 pm #

@ Victor Ponta

De ce cred eu că aţi făcut bine că v-aţi dus la Palatul Cotroceni…

Dincolo de ce spune Traian Băsescu, dincolo de ce spune Victor Ponta, dincolo de ce spune nu ştiu ce ziarist, Preşedintele unui partid parlamentar şi Preşedintele României trebuie să comunice. Instituţiile trebuie să funcţioneze indiferent de simpatia celor care ocupă diferitele funcţii. Înainte de a fi Victor Ponta şi Traian Băsescu, cei doi cetăţeni sunt, în acest moment, instituţii.

Ceea ce nu înţeleg eu este de ce presa este invitată afară. Nu voi înţelege de ce întâlnirile de acest tip, precum şi cea pe care PSD a avut-o cu PNL şi PC, nu sunt publice, înregistrate şi mediatizate. Este ceva “de ascuns”?

Marcus December 14, 2010 at 7:17 pm #

@Bibliotecaru: te citesc de multa vreme pentru a crede ca cele din aceasta postare iti apartin. Apai daca d’astia sfatuitori are D-l Ponta, ma mir ca acest partid mai fiinteaza inca. Exact in stilul dumitale, erau unii care il felicitau pe Geoana pentru ca s-a inhaitat cu pd-l-ul la guvenare. Mai oameni buni, eu am mai vazut masochisti prin filme si am mai citit despre ei, da asa ceva ca la voi nu mi-a fost dat sa vad decat la alegatorii basescului. Domnule, tin sa-ti reamintesc ca pana in ultma clipa si dupa, in WW2, in randul Aliatilor erau voci demente care pledau pentru o pace separata incheiata cu Hitler, decat sa-i vada pe rusi invingatori. Noroc ca au existat minti luminate care s-au opus unor aemenea fantasmagorii si au mers pe solutia capitularii neconditionate a Germaniei si victoriei finale. Cand vad la unii romani ce aere de pretiozitate dublate de pudibonderie si o falsa idee de civilizatie in prezenta chiombului, mi se intorc viscerele in mine. Macar, daca nu va duce mintea, abtieti-v d la comentarii, frate, ca vad ca d-l Victor e slab de inger si confunda cateva voci cu masa alegaorilor psd.
sa fii iubit
marcus


Bibliotecaru December 15, 2010 at 4:26 pm #

@ Marcus

Stimate domn,
Părerea mea este că vă înşelaţi. Atât cât mă cunosc, şi sper că nu-mi veţi refuza ipoteza că mă cunosc eu însumi mai mult decât mă cunoaşteţi dumneavoastră, eu nu sunt sfătuitorul domnului Ponta, nu sunt membru PSD, nici măcar nu l-am văzu pe domnul Ponta altundeva decât la TV şi în poze. Cu tot respectul, dar afirmaţia dumneavoastră cum că aş fi sfătuitorul domnului Ponta este, din punctul meu de vedere, aberantă. Se prea poate ca domnul Ponta să-mi dea atenţie mai multă decât ştiu eu că-mi dă atenţie, personal nu cred însă că se întâmplă altceva mai mult decât un dialog civilizat.

Eu sunt foarte radical în ceea ce priveşte corectitudinea funcţională a României şi, dacă ar fi după mine, s-ar întoarce toate cu fundul în sus pentru a se restaura normalitatea. Spun asta pentru că eu consider că România este astăzi întoarcă pe dos de oameni precum Traian Băsescu, Emil Boc, Roberta Anstase, alţi membrii PDL, PSD, PNL, PC, UDMR, Minorităţi, Independnţi şi care mai sunt… Desigur, o restaurare a normalităţii ar implica foarte multă muncă din partea membrilor de partid şi tocmai de aceea nu-mi dă nimeni atenţie.
Din păcate dumneavoastră nu faceţi absolut nici un efort pentru a înţelege ce spun eu, vă este îndeajuns amănuntul că am o părere diferită de a domniei voastre. Asta mă jigneşte un pic.

Revenind la problema noastră…

Eu i-am spus domnului Ponta că a făcut bine că s-a dus la Cotroceni. Nu am făcut afirmaţia precum aplauzele la congresele festive, mi-am argumentat afirmaţia spunând că instituţional preşedintele ar trebui să se consulte cu şefii partidelor parlamentare. Aceasta este normalitatea. Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate. Domnul Ponta nu s-a dus acolo pentru a asculta “Porunca Liderului Maxim”, a făcut-o în condiţii de demnitate, nu s-a obligat să-l servească cu ceva pe domnul Băsescu, a avut prilejul de a-şi spune părerea, a existat o comunicare între instituţia prezidenţială şi instituţia unui preşedinte de partid parlamentar… Eu cred că aceasta este normalitatea. Eu nu vorbeam despre o pace, cu atât mai mult despre o susţinere pentru preşedintele Băsescu, spuneam dimpotrivă, că “războiul” intereselor politice este aberant şi în afara constituţiei. Preşedintele României ar trebui să fie, în mod normal (adică pe dos decât realitatea), în concordie cu toate forţele politice şi sociale.

Nu am pretins că sunt un geniu (spun asta relativ la “daca nu va duce mintea, abtieti-v d la comentarii”), sunt însă un cetăţean român şi am dreptul la opinie (“Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.”). Mai mult, dacă aveţi o opinie diferită, nu am nici o problemă cu asta, este o realitate instituţională pe care o respect şi o preţuiesc:
Pluralismul in societatea romaneasca este o conditie si o garantie a democratiei constitutionale.

Dacă aveţi o gândire mult superioară mie, cu atât mai bine, abia aştept să iau contact cu ea. Recunosc însă că în ceea ce aţi spus mai sus chiar nu am recunoscut nimic argumentativ, doar că eu spun prostii. Sper să nu vă supăraţi pe mine, dar ceea ce aţi spus este foarte aproape de ceea ce a spus chiar preşedintele Traian Băsescu cu o ocazie recentă, anume:
“Ştiind câtă mizerie e în spatele lui Mircea Geoană, nu puteam umili Armata să-l desemnez pe dânsul (Mircea Geoană n.red.) să primească în locul şefului statului onorul la Ziua Naţională. Pentru acţiune l-am delegat, l-am trimis pe primul-ministru să mă înlocuiască. Nu era o chestiune constituţională, ci era o chestiune reglementată prin ordinul ministrului Apărării. Ordinele sunt valabile de la el în jos, nu sunt valabile pentru preşedinte, comandantul forţelor armate ale României prin dispoziţia schimbă ordinul ministrului Apărării, unde e problema?”

Eu sper că pe viitor veţi fi mai îngăduitor cu cei care nu sunt atât de sclipitori ca domnia voastră, aşa ca mine.


Marcus December 16, 2010 at 9:41 am #

@Bibliotecaru: Scriu de prea multa vreme antibasescu, folosind basculante de argumente, pentru a veni acum sa ma justific in fata dvs. pentru faptul ca e bine sa taceti, atunci cand nu aveti ce transmite, in cazul basescu. Pentru mine acest individ nu este de nicio culoare nici presedintele meu, nici d-l presedinte Traian Basescu, ci este pur si simplu un derbedeu, seful unui clan mafiot pus pe capatuiala din ban public si pe reinstaurarea dictaturii in Romania (ceea ce i-a reusit in propoortie de 90%). Asta ar fi una la mana. Doi, las la o parte intentia de ironie cu care ma taxati si va atrag atentia ca nici macar nu ati citit inceputul comentariului meu pe marginea celor afirmate de dvs. Pacat, ati fi vazut care este parerea mea despre Dvs. Nu insist, pentru ca as putea fi tentat sa va raspund cu aceeasi moneda si n-am chef. Un singur lucru, pledoaria dvs. pentru relatii institutionale normale, sau orice alt fel de relatii, numai normale sa fie este (vorba unui mare clasic) sublima dar nu este indeplinita conditia de normalitate din partea prezidentiala. Ori daca nu exista reciprocitate, ceea ce sustineti dvs. ca este gigea sa se intample din partea lu’ domnu’ Ponta, atata timp cat chiombu’ face ceva pe bunele intentii pesediste, nu numai ca are valoarea unei frectii la un picior de lemn, dar da bine pentru legitimarea hotului la Cotroceni si cah, caca pentru imaginea pesedeului in fata, hai, sa zicem, unor tipi mai radicali,asa ca mine. Asa ca stimate domn, lasati ironia afara din joc (na, ca era sa zic pentru cei care se pricep, riscand sa cad din nou in pacatu’ ego-ului supradimensionat) si incercati sa-l vedeti pe chiomb asa cum este. Cu atitudini ca cea recomandata de dvs. basescu a batut la psd ca la fasole timp de sase ani si daca psd-ul nu va intelege sa-l bata cu propriile arme, la cat de bogati au devenit din banul public si la cat de mult stiu sa minta si sa fure la alegeri, tare mi-e teama ca la viitoarele alegeri, vor veni din nou la Putere, iar PSD-ul va citi la peluza, Codul Bunelor Maniere,in continuare, in timp ce chiombu se va strica de hahait la Cotroceni.
altfel
sa fiti iubit
marcus


Bibliotecaru December 16, 2010 at 5:15 pm #

@ Marcus
Dumneavoastră când afirmaţi despre preşedintele României că este un derbedeu, practic faceţi o afirmaţie şi despre cei 5.275.808 cetăţeni care l-au ales pe domnul Băsescu preşedinte în data de 6 decembrie 2009. Eu cred că părerea proastă despre cineva nu justifică o adresare extrem de pernicioasă minimei comunicaţii.
Eu nu am o părere bună despre cum domnul Băsescu înţelege să-şi exercite funcţia prezidenţială câştigată recent, poate că părerea mea este chiar mult mai radicală decât a dumneavoastră (nu-mi dau exact seama), asta nu înseamnă însă că este un motiv pentru apelative precum “derbedeu” sau “chiomb”. Sper că nu consideraţi politeţea o dovadă a prostiei mele. :D

Mi-ar plăcea să vă folosiţi însă inteligenţa, nu pentru a vorbi cu mine în contradictoriu şi nici pentru a vorbi urât despre Traian Băsescu, ci pentru a aduce un mai bine românilor. Credeţi că puteţi face asta?


Marcus December 16, 2010 at 6:24 pm #

Bibliotecaru: ezact, cum de-ati ghicit? Fac referire si la ei dar in alti termeni: manelisti, moftangii, hooligans,pomanagii, redusi mintal etc. ? Dar nu ei fac subiectul dialogului nostru. Impresia dvs despre derbedeu’ chiomb ma intereseaza mai putin, spre deloc, m-am bagat in vorba pe motiv ca dati sfaturi altora. Asta-i tot! Cat despre ce fac eu pentru romani, ei bine, unii dintre ei mai si rad, pe vremurile acestea nenorocite, atunci cand citesc cele scrise de mine. Si asta da bine la sanatate.
sa fiti iubit
marcus
PS Nu ca as muri de curiozitate, dar dvs. ce faceti pentru romani, in afara de a da sfaturi si alea proaste, in opinia mea?


Bibliotecaru December 16, 2010 at 10:23 pm #

@ Marcus
:) Păi ce se fac eu, stimate domn, doar nu mă duce mintea (după cum corect aţi observat)… Speranţa mea era la domnia voastră. Eu unul vă felicit. Dacă reuşiţi să faceţi pe cineva să râdă pe perioada crizei, înseamnă că sunteţi un maestru autor de ensalada şi numai eu văd în cele ce le spuneţi un quólibet.


justitiaru December 17, 2010 at 12:52 pm #

@Bibliotecaru
Atmosfera politica s-a degradat in mare masura datorita stilului huliganic pe care TB si ciracii lui l-au adus in spatiul public, prin incalcarea repetata a normelor constitutionale,prin limbajul si comportamentul grobian lipsit de orice bun simt deja incetatenit. Fata de normele de conduita suburbane portocalii a adopta(in replica) un stil civilizat inseamna a iesi FRAIER(cu toate literele mari).Dezvoltarea basismului este rezultatul ipsei de Replica Politica a opozitiei iar nu a lipsei de replica verbala. Nu combati mitocania si abuzul prin mitocanie si prin abuz ci prin izolarea ei publica si prin pedepsirea ei.Mitocaniei prezidentiale si abuzurilor ei trebuia sa i se replice prin aliante politice puternice nu prin vorbe de claca.Din pacate atat politicienii opozitiei cat si blogerri s-au intrecut in pierderea in van timpului ,in disensiuni ideologice puerile fara a intelege ca in fata pericolului instaurarii unui regim totalitar trebuie raspuns prin unitate si replica parlamentara dura. Prostia iresponsabila a acestor politicieni si a cetatenilor (dar si a bloggerilor) a predat tara “pe tava” lui TB.
In actuala situatie dezastroasa politic si economic politicienii care se mai respecta trebuie sa raspunda (cel putin) prin ignorarea acestei institutii compromise de insusi reprezentantul ei cel mai inalt.
A discuta cu cel care gireaza abuzurile este echivalent cu a aproba abuzurile.De aceea Gestul Politic al d-lui Ponta a fost Gresit si legitimeaza aceasta putere abuziva.Gestul d-lui Ponta a fost gresit si din punctul de vedere al relatiilor cu PNL asa cum am explicat anterior.Deci a fost vorba de o Mare Eroare Politica(dar nu Fatala).Aceasta eroare se adauga la sirul lung de erori din partea diferitilor lideri ai opozitiei,erori care acumulate si exploatate la “singe” de portocalii au dus la actuala situatie politica din care nu se mai vede iesirea.Liderii opozitiei s-au comportat ca niste ageamii fata de “sacalii portocalii”.Revoltator este ca nici acum in ceasul al 13-lea liderii opozitiei nu inteleg inca pe ce lume traiesc ceeace face imposibila o schmbare in Ro. Cand vor intelege in fine ce se intampla va fi mult prea tarziu.Deja actiunile politice sunt tardive la nivel institutional deoarece toate institutiile statului (si nu numai) sunt controlate total de aceasta putere.


@ justitiaru
Stimate domn,
Dumneavoastră aveţi dreptate în ceea ce spuneţi, dar numai pentru că vă raportaţi la funcţionarea greşită a societăţii româneşti.

În mod normal nu ar trebui ca noi să dăm importanţă a ceea ce face preşedintele ca “jucător”. Faptul că preşedintele spune, la un moment dat, “mergeţi în mâini!”, şi că apoi există o camarilă care legiferează mersul în mâini, nu este o situaţie de normalitate. Nu aşa funcţionează o societate democratică.
Problema este acea “predare pe tavă a României”, despre care vorbiţi mai sus.
Din păcate, în loc să se lupte spre instaurarea normalităţii, adică împotriva mecanismelor nefuncţionale care au permis “oferirea pe tavă a României”, lupta se duce împotriva personajelor, precum Emil Boc, Traian Băsescu, Roberta Anastase. Este o iluzie că prin combaterea personajelor funcţionarea anormală va trece în regim normal de funcţionare.
De aceea spun eu, forţele democratice şi anti-totalitare ale României ar trebui să se concentreze nu pe personajele care profită de funcţionarea anormală a societăţii, ci pe mecanismele defecte ale societăţii care conduc la funcţionarea normală.
Aceasta este logica pentru care eu cer, în calitate de cetăţean, ca forţele democratice să nu se concentreze pe combaterea profitorilor de moment al unui sistem disfuncţional, mai ales dacă acest lucru se face tot cu mecanisme anormale, pentru că nu se va obţine decât o adâncire a disfuncţionalităţii.
Există mecanisme democratice prin care se restaurează echilibrul, numai că aceste mecanisme democratice trebuie folosite conform principiile democratice.

Am să vă dau câteva mijloace democratice care îmi trec acum prin cap.
1. Pedepsirea penală a încălcării jurământului depus la preluarea funcţiei (Jur sa-mi daruiesc toata puterea si priceperea pentru propasirea spirituala si materiala a poporului roman, sa respect Constitutia si legile tarii, sa apar democratia, drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor, suveranitatea, independenta, unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!), adică o iniţiativă legislativă din partea PSD, PC, PNL. Să văd eu cine nu este de acord ca încălcarea acestui jurământ să conducă la o condamnare penală.
2. O iniţiativă legislativă care să instituie un referendum local (la nivel de colegiu) pentru demiterea unui deputat sau senator ales, cu iniţierea a 20% dintre locuitorii cu drept de vot în acel colegiu.
3. Aplicarea cu stricteţe a Legii nr.115 din 28 iunie 1999, privind responsabilitatea ministerială. Articolul 8 al acestei legi este încălcat cu regularitate de membrii Guvernului fără ca nimeni să nu spună nimic.
4. Eliminarea secretismului la nivel de Şedinţele Guvernului şi la nivel Parlamentar (în special în zona anumitor comisii parlamentare a căror activitate este mereu în umbră). Nu văd de ce ar fi secrete nici întâlnirile preşedintelui cu liderii partidelor. Nu văd de ce este necesar secretul pentru orice întâlnire instituţională, toate ar trebui să fie publice. La câte întâlniri se discută secrete de stat? Poate una la mie?

Şi aşa mai departe…
Repet, discuţia dintre preşedintele României şi preşedinţii Partidelor Parlamentare, chiar şi a celor neparlamentare, chiar şi cu ONG-urile sau alţi reprezentanţi ai societăţii civile… sunt semne de normalitate şi nu ar trebui evitate. Pot fi pierdere de timp, este adevărat, dar dacă domnul Ponta nu s-ar fi dus, aşa cum au făcut cei de la PNL, este evident că ar fi fost o sursă de anormalitate şi nu un ajutor pentru normalitate.

Susţin în continuare că totul a fost o soluţie a normalităţii. Mă îndoiesc că domnul Băsescu i-a făcut domnului Ponta o baie cu flacăra violetă… PSD-ul nu a pierdut nimic prin această vizită. A avut poate de pierdut orgoliul unora care se împotrivesc preşedintelui, dar nici asta nu este normal.

Întâlnirea a avut loc şi, chiar dacă nu a avut mari urmări, a fost un act al normalităţii. Dacă am vorbi strict de o relaţie între domnii Ponta şi Băsescu, care s-au tot atacat în presă cu cuvinte nu tocmai politicoase (şi asta iar este anormal), ar fi altceva, dar Preşedintele României trebuie să se întâlnească cu preşedintele celui mai puternic partid politic al momentului.

Dacă după întâlnirea asta domnul Băsescu reacţionează discreţionar, şi mai inventează un mic joc al preşedintelui jucător, este problema domniei sale şi va trebuie să răspundă, la final de mandat, pentru activitatea domniei sale ca preşedinte.


Marcus December 17, 2010 at 2:22 pm #

@Bibliotecaru: zau ca nu tine tonalitatea asta de ironie ieftina cu care incerci sa ma tratezi situandu-te pe pozitii vadit superioare. Faci inca o data dovada ca n-ai citit inceputul primului meu comentariu de raspuns in care imi spuneam parerea despre dumneata. Sau, mai, grav, n-ai inteles ce am vrut sa spun, situatie in care autoironizarea nu mai are caracter de santciune la adresa mea, ci de recunoastere a unei stari de fapt cu privire la persoana dumitale. Lasa-ma totusi sa raman la prima impresie. In ceea ce priveste faptul ca unii romani gasesc amuzant stilul meu de a satiriza anumite anomalii si disfunctionalitati (eufemisme 100%) ale actualei Puteri, nu poate sa-mi faca decat placere si sa-mi dea speranta ca nu-i totul pierdut. Pe de alta parte nu vad din ce motive ai simtit nevoia de a ma compara cu catalanul Flecha, atata timp cat romanu’ e destul de hatru incat sa rada pe limba lui si sa faca haz de necaz, asa cum bine observi, pe timp de criza. Totusi cea mai mare satisfactie nu-mi vine de la faptul ca sunt anumiti romani, e adevarat nu elitari ca maria ta, care zambesc cand citesc cele scrise de mine, ci de la cea de-a doua categorie, a celor care incununati de aura unei pretiozitati autoatribuite si total lipsite de continut, vad in “zisele” mele un quolibet, sau ca sa inteleaga si romanu’, o gluma proasta, nesarata. Da stimabile, am observat la toti pupatorii de poponet basist, tendinta de a ma injura, e adevarat in limbaj academic, plin de ensalade si quolibet-uri, pe motiv ca in poezie nu ma ridic la nivelul lui Eminescu, iar in proza, nu reusesc sa fiu nici la nivelul gleznei lui Caragiale. Asta e, eu sunt totusi incapatanat si mi-am propus sa mor cu derbedeu’ de gat, chit ca unii si-ar dori sa mor doar eu si sa ramana cu derbedeu’ pe cap pana la adanci batraneturi. Amin!
sa fii iubit
marcus


Bibliotecaru December 17, 2010 at 4:49 pm #

Nu aş vrea să ocupăm prea mult spaţiul aici dacă nu doriţi să vorbiţi despre principii. Vă puteţi adresa pe:
http://injuratbibliotecaru.blogspot.com/


Marcus December 17, 2010 at 5:56 pm #

@Bibliotecaru: am citit cu mult atentie raspunsul pe care i l-ai dat Justitirului si pur si simplu am ramas profund impresionat de modul cum putem scapa de racilele actualului regim care ne recalareste sub forma de “dictatura redivivus”. Dom’le ai o viziune fantastica, nici prin cap nu-mi trecea ca actuala Opozitie poate sa modifice Codul Penal in sensul aratat de dumneata pentru chetia cu incalcarea jurmantului, impunandu-i totodata actualei Puteri sa respecte fair play-ul si sa nu mai dea cu Constitutia de instalatia de salubrizare a w.c.ului prezidential sau cu asumari de legi anticonstitutionale cu ajutorul ticalos si aservit al CC. Parca-i si vad pe portocalii in frunte cu chiombu si nanoboc, cum isi vor respecta juramintele stiind ca altfel penalu’ ii mananca. Domnu’ Bibliotecaru, de ce ne iei dom’le la misto, o fi discutia in contradictoriu, dar chiar meritam un asemenea tratament din partea matale? Cand chiombu’ a reusit, in mintea lui, sa-l fenteze pe pe Sefu’ Suprem, jurand la hoha pe Biblie, talica chiar crezi ca solutia propusa de matale va igieniza prin vidanjare actuala stare de fapt, ba inca, avand muhaielele astea doua Boc si Basescu, in fruntea statului? Nu stiu, solutiile dumitale aduc a utopii perfecte, eu prefer pragmatismul adica “Jos basescu(boc nici macar nu se pune). Stii planul matale ar fi bun si frumos, dar romanu’ are o vorba: “Maine ma insor, dar la noapte ce fak?” (scuze pentru eroarea de tastare) :)
sa fii iubit
marcus


Bibliotecaru December 17, 2010 at 9:59 pm #

@ Marcus
Domnule Marcus,
Înţeleg că metodele instituţionale vi se par depăşite, mai ales că sunteţi convins de faptul că oricum “puterea” nu respectă legile şi nu este afectată de încălcarea legii (nu o pedepseşte nimeni când încalcă legea). Eu sper însă că astfel de legi se vor aplica măcar după ce domnul Băsescu îşi va epuiza mandatul şi nu va mai avea acea imunitate totală inventată. Mai mult, poate nu ştiţi, jurământul nu-l depune numai preşedintele, premierul şi miniştrii, parlamentarii… El este depus de judecători, procurori, poliţişti, înalţi funcţionari, primari şi consilieri… şi aşa mai departe. Foarte mulţi oameni pe această listă şi, odată ce legea intră în vigoare, domniile lor ar risca, pe lângă pedeapsa pentru o şpagă, şi o pedeapsă suplimentară, de exemplu 15 ani, pentru încălcarea jurământului, pedeapsă care vine automat o dată pronunţarea unei pedepse penale.

Stimate domn,
De 21 de ani lumea iese în stradă şi strigă împotriva puterii. Strigătura de “Jos” s-a aplicat tuturor care s-au perindat pe la putere. Domnia voastră ştiţi pe cineva că şi-a dat demisia, pe cineva care a renunţat la putere, pentru că altcineva a strigat în stradă Jos cutare? Eu unul nu-mi pun prea mult speranţa în bun-simţul domnului Băsescu, nu cred că va pleca doar pentru că dumneavaostră veţi striga în stradă, uzitând principiile pragmatismului, Jos Băsescu.

PS.
Sunt profund impresionat de cunoştinţele dumneavoastră despre filosofie. Puţină lume înţelege ce este pragmatismul. Felicitări.

PS2. V-am oferit mai sus un link şi am să fac imediat o postare special pentru domnia voastră, ca să aveţi unde comenta.


Urmăreşte şi:

Friday 1 October 2010

Un grup de oameni de bine care put a intelectualitate (blogary.ro )


http://blogary.ro/2010/09/inutilitatea-discutiei/#comment-26070

lucid says:
Friday, 1 October 2010 at 8:17 pm
Apel umanitar: ignoratzi-l complet pe bibliotecaru! Il feritzi astfel de uzura putzinelor celule cenusii pe care inca le mai poseda – primul aspect. Al doilea: protejatzi astfel cititorii care nu mai pot intra pe blog din cauza putorii diversionistei sale diaree. Vorba lui Merechene: diversiune securista clasica, ca doar e admirator al ex-tovarasului aditza caruia ii inmana “mandatul” de misiune colonelul Liviu Turcu.
Serios vorbind, individul are ca singur scop impiedicarea functzionarii normale a blogului prin cedarea nervoasa a vizitatorilor in fatza imensei cantitatzi de excremente pe care le debiteaza in cel mai autentiz stil paranoic pedeserist.

Florin Cojocariu says:
Friday, 1 October 2010 at 8:44 pm
Bibliotecare, esti la moderare. Apelul meu de a evita postarile cu repetitie a fost inutil. Iar indirjirea cu care vrei sa enervezi lumea e demna de o cauza mai buna. Nu esti banat, daca o sa credem ca spui ceva, o sa-ti lasam comentariile. Asa insa cum faci acum nu putem continua. Sper ca intelegi.

Florina says:
Friday, 1 October 2010 at 8:47 pm
Bibliotecaru
Nu, din urmatoarele motive:
1. pe acest blog gasesti, foarte clar expuse, lucrurile in care credem;
2. nu ma angajez in discutii care imi solicita timp pretios fara sa obtin un beneficiu intelectual din ele. Si spun asta in cunostinta de cauza, asta insemnind ca ti-am citit comentariile;
3. nu cred ca esti aici decit pentru a testa daca te mai poti desfasura, in acelasi mod, in continuare si pentru alte motive pe care le pot, doar, banui.
Acestea fiind zise, la revedere.

para says:
Friday, 1 October 2010 at 8:56 pm
@Bibliotecaru’
Uite, am să spun eu în ce cred:
Cred că toţi oamenii sunt egali în faţa societăţii.
Cred că fiecare om are dreptul să trăiască liber şi are dreptul să-şi urmeze ţelurile pe care el le consideră importante în viaţa lui, fie ele religioase, filozofice, materiale, profesionale sau de altă natură.
Cred că fiecare om are dreptul să-şi trăiască viaţa aşa cum şi-o doreşte, cât timp nu aduce atingere libertăţilor celorlalţi. Cred că fiecare ar trebui să-şi vadă de treaba lui, în primul rând.
Şi mai cred că faci pe prostul. Dar asta făcea şi Socrate, şi te iert pentru asta.

ElCucui says:
Friday, 1 October 2010 at 10:24 pm
@Bibly, nu vrei sa-ți dau și numele și prenumele spectatorilor de la Steaua Napoli? Ți le-aș da, dar mi-e că p-ormă îmi ceri și inițiala tatălui. Dosarele ți le zic după numele manglelii: Obiecte China (suspendat în 2007), Zambaccian (suspendat în 2008), Mătuşa Tamara (suspendat în 2010). Mai e și “Trofeul Calității” unde e în lot, nu-i individual. Avem 4? Avem. Mișto e că la ultimul, avocații invocă excepția (nu clauza, scuze, lucram la un contract) de neconstituționalitate privitor la înființarea DNA!!! Hai, că sunt simpatici!
Legea a trecut prin Parlament, nu e o noțiune abstractă cu care jonglează Monica Macovei. CCR judeca 2-3 ani și respingea excepția. Apoi băgau altă excepție și tot așa până la prescripție. Sau până la câștigarea alegerilor. Iată ce a declarat suspectul tău după vot:
“Această lege va rămâne o pată pe obrazul ministrului Predoiu şi pe obrazul parlamentarilor care au votat-o”
Nu-nțeleg de ce se supără când doar i s-a creat cadrul să-și demonstreze nevinovăția.
În rest bați prea tare câmpii ca să-ți mai răspund.

ElCucui says:
Friday, 1 October 2010 at 10:38 pm
@Florin, cea mai buna idee tu ai avut-o. Ne mai lași din când în cînd cate un comment de-al bibliotecarului. E păcat să nu ciomăgim câte un fesenist d-ăsta, care se crede abil, când ni se ivește ocazia! Așa-mi placee!
P.S. Oare mai e valabilă parola pe care o am? Că aș putea să mă servesc și singur când mi se face sete de sânge.

ElCucui says:
Friday, 1 October 2010 at 10:57 pm
@Nu-s proști avocații! Felix a reușit să blocheze activitatea DNA și Brădișteanu a ANI tot pe chichițe legate de înființarea instituțiilor. În ritmul ăsta o să ajungă hoții (nu mă refer la la clientul tău) să conteste și înființarea Parchetului, a Tribunalului, a Judecătoriei și a Republicii.
Uite idee! (Ține-l, Florine, că-dau!) Onorată instanță, domnule Președinte. După cum se știe, comuniștii au ajuns la putere în ’46 prin fraudă, și pe cale de consecință, este absurd să fie acuzat clientul meu că au prejudiciat un stat ilegal înființat și a furat de la niște cetățeni care au trăit 64 de ani în afara adevăratei Constituții…

ElCucui says:
Friday, 1 October 2010 at 10:59 pm
…Însăși Constituția este neconstituțională. Vă mulțumesc.

Florina says:
Friday, 1 October 2010 at 11:03 pm
Asa au fost concepute, ElCucui, sa poata fi atacate la CCR si sa maninca si gura la domnii avocati.

MicutzaCeKurai says:
Friday, 1 October 2010 at 11:08 pm
“un subiect de discutzie utila” (subiectul, intotdeauna este util, discutzia, da, este utila; decit ca [ca la Ploiesti] acordul se face la subiect – ma rog, nu intotdeauna merge cu copy-paste-ul de pe goagăl).
zice Laura (ex-sereista) ca i se pregateste lui Voiculescu o micutza arestare. probabil de aceea se si agita Varanul cu tot felul de agende si date: sa se poata da victima lui Basescu si el.

http://www.agenda.ro/pictures/diverse-29/traianbasescutimisoara(2)_b.jpg
(sursa: http://www.agenda.ro/news/news/24586/miting-electoral-de-proportii-traian-basescu-in-fata-a-20000-de-oameni-la-timisoara.html)

De ce această poză? Mi-a plăcut mesajul din mijloc PERIAM BĂSESCU.

Am fost amuzat de sugerarea înlocuirii "Propuneţi un subiect de discuţie utilă României..." cu "Propuneţi un subiect de discuţie util României...". Poate dacă aş fi spus "Un subiect util de discuţie...", dar nu am spus. Discuţia însă s-a dovedit inutilă...

Da, ştiu. Mi s-a mai spus... sunt o javră comunistă. Aş plânge, dar preşedintele României mi-a luat lacrimile... poate doar unele de sticlă.

http://www.robinurton.com/history/Photography/ManRayGlassTears.jpg
(sursa: http://www.robinurton.com/history/photography.htm)


Frank Zapa[King] (www.elenaudrea.ro)

www.elenaudrea.ro/atac-la-baioneta-atac-la-poseta.html/comment-page-1#comment-169886

Frank Zapa[King] says:
01.10.2010 at 13:39
haaaaaaaaaaa,iar sunt in adormire bloggerii ticalosi-surprinsi de contraatacul PEDELISTILOR-ASTEPTA NOI INSTRUCTIUNI.
uite cum doar o ADIERE DE VINT-ia pus pe fuga pe bietii bloggeri care nu mai stiu cum sa reactioneze.
dar revin ei,imediat-DRAGNEA SI MIHALACHE TOCMAI PREGATESC NOILE SUBIECTE.
HAI BIBLIO,CENUSE,MORO,PUIU ,HAI BAIETII CA AZI ATI LUCRAT DE DOI BANI,CA MINCATI ASTAZI?????????????


Frank Zapa[King] says:
01.10.2010 at 13:42
asa este argintic-o,dar nu te bucura,acum vin prin posta electronica-INDICVATIILE PRETIOASE………
imediat il vezi pe BIBLIO-CUM ITI DA UN ARTICOL DIN CONSTITUTIA LUI PERSONALA,IN CARE EXISTA UN ARTICOL PE CARE ELENA UDREA L-A INCALCAT,FOLOSIND UN ELICOPTER INCHIRIAT PE PROPII BANI.
ai rabdare,cafea si tutun,gasesc ticalosii ceva.
daca nu,vor incerca sa schimbe subiectul……………ca d’aia e ticalosii baietanii astia…………

Bibliotecaru says:
01.10.2010 at 13:46
@ Frank Zapa[King]
Am înţeles eu bine? La momentul 01.10.2010 at 13:39 mă faceţi blogger ticălos? Confirmaţi-mi ca să fiu sigur.

Frank Zapa[King] says:
01.10.2010 at 14:11
ce faci cense?astepti sa-mi iau zborul,mi-ai ,CITIT ‘programul?
haaaaaaaaaa,nici nu mai conteaza,ce a fost de spus,am spus,cine are de citit va citi,iar cine are de rosit de rusine[INCLUSIV TU,CENUSE,BIBLIO,MORO SI PUIU]veti rosii,pt ca asa cum eu stiu,si voi stiti-SUNTETI IN SLUJBA RAULUI,IN SLUJBA TRADATORILOR SI AL TRADARII,sunteti pina la urma DUSMANII DEMOCRATIEI.
democratie de ale carei virtuti profitati.profitati de dreptul la libera exprimare TOCMAI PT A O INGRADII.
profitati de toate valentele democratiei,tocmai pt a o surghiunii si a o alunga din mijlocul romanilor.
v-ati nascut jigodii,servind dictatura comunista,astazi serviti cauza SISTEMULUI TICALOSIT.
toata incercarea voastra de aburire pute,asa cum si voi mirositi urit,mirosul acela greu,de transipiratie a COMUNISTULUI INTOR
S DE LA VRE-UN CONGRES,unde a batut din palme si a strigat-,CEAUSESCU ROMANIA,MOARTE CAPITALISTILOR,PINA S-A DESHIDRATAT DE TOT.
nu aveti prea multa minte,si nici nu-i de mirare,CINE AR PUTEA LUCRA IN FAVOAREA LUI VOICULESCU,VINTU,NASTASE PATRICIU ORI CRIN ANTONESCU-UN OM INTELIGENT?
nicidecum doar niste ticalosi si prosti pe deasupra,ar putea fi sclavii unor asemenea indivizi.
toate incercarile voastre de a manipula va afunda tot mai adinc in mlastina pestilentiala in care viata voastra curge precum materialul ala viscos si galben,folosit de multe ori pt. a ingrasa solul.
in oricare din variante si scenarii sunteti perdanti-ACEST LUCRU NU-L PUTETI INTELEGE VOI.
IN TIMP CCE TRAIAN BASESCU SI PD-L ISI PUN IN PRACTICA PROGRAMUL DE REFORMARE A ROMANIEI,care printre altele duce si la disparitia voastra din peisaj,in timp ce GUVERNUL BOC ISI TRECE LEGILE SI CONDUCE ROMANIA,VOI ,NISTE TERCHEA-BERCHEA-LATRATI.
ei uite v-am ajutat,atit pe voi cit si pe stapinii vostrii politici-PONTA SI ANTONESCU.
Astazi ROMANIA ESTE CONDUSA DE PD-L SI TRAIAN BASESCU,PUNCT,voi nu contati,cel mult puteti latra.

Bibliotecaru says:
01.10.2010 at 14:14
@ Frank Zapa[King]
Deci am înţeles eu bine, era vorba despre un atac la persoană, absolut neprovocat, şi nicidecum un fel de greşeală de exprimare sub masca aşa zisului pamflet. Mulţumesc de confirmare.


Friday 17 September 2010

zaharescu valeriu (cristianpreda.ro)

cristianpreda.ro/2010/09/15/cuba-2/
cristianpreda.ro/2010/09/16/fals/

Bibliotecaru { 09.15.10 at 3:10 PM }

Eu nu înţeleg de ce nu se discută cu conducerea Cubei. Dizidenţii nu pot schimba politica Cubei. Nu uitaţi că viaţa proastă a cetăţenilor cubanezi este legată de blocada americană dublata de dezinteresul rus. Nu uitaţi că statul cubanez a ajuns în această situaţie şi pentru că a picat la mijloc în războiului rece dintre SUA şi URSS. Dictatură sau nu, eu cred că Uniunea Europeană ar trebui să negocieze o relaţie care să ocrotească populaţia cubaneză şi nu să facă rău Cubei în speranţa că liderii vor pleca în ţări mai puţin calde. Cetăţenii Cubei nu au nici o vină, sunt victime ale politicii cubaneze, americane, ruse şi, iată, europene.

victor L { 09.15.10 at 4:23 PM }

@Bibliotecaru,
citi ani aveti, domnule?
“Eu nu înţeleg de ce nu se discută cu conducerea Cubei”
Pe ce lume traiti? ca nu cred ca faceti doar pe naivul.
Domnule, o discutie cu “conducerea Cubei” este la fel cu a-l contrazice pe @Bibliotecaru: fara sanse.
Fidel are cuvintari pe masura interventiilor dvoastra si convingeri la fel de infailibile.
Unde erati in 1959?

Bibliotecaru { 09.15.10 at 7:38 PM }

@ victor L
Ştiţi dumneavaostră, în ultimii 20 de an,i de un caz de cerere de audienţă, sau de întâlnire la nivel înalt, depusă la preşedinţia Cubei care să fi fost refuzată? Nu numai din partea României, ci din partea oricărei ţări europene membră a UE. Daţi-mi un exemplu concret ca să vă iau în calcul ieşirea jignitoare de mai sus.

Miruna { 09.15.10 at 8:36 PM }

@Bibliotecaru
“Dizidenţii nu pot schimba politica Cubei”
Asa o fi dar, macar incearca.

Iar Cuba n-a “picat” din nori intre USA si URSS ci si-a ales singura locul, si nicidecum INTRE cele doua puteri ci ALATURI de una din ele.

zaharescu valeriu { 09.15.10 at 10:13 PM }

@biblio
Constat că regretul neimplementării socialismului cu față umană, vă urmărește ca o umbră pe toate blogurile…
Vă asigur că vă admir pentru că aveți totuși un crez profund și programatic, pe cînd liderii opoziției nu cred că au măcar habar că România este membră cu drepturi și OBLIGAȚII depline a U.E. :)

Bibliotecaru { 09.16.10 at 12:23 AM }

@ Miruna
Sigur că da, încearcă şi dizidenţii să aducă binele în Cuba. Numai că într-o ţară în care dizidenţii pot schimba societatea nu putem vorbi despre un sistem totalitar. Singura cale ar fi o revoluţie, nu-i aşa?

Poate nici discuţia unei comisii a Parlamentului European cu conducerea Cubei nu va schimba nimic esenţial, dar poate că reluarea relaţiilor diplomatice cu Cuba şi aducerea lor la normalitate, zic eu, poate dezvolta şi îmbunătăţii viaţa poporului cubanez.

România are (datele sunt din 2005) o relaţie comercială cu Cuba de cam 2 milioane dolari export şi 6 import, 4 milioane în plus în visteria Cubei. Statele Unite au în acest timp o cifră comercială de o jumătate de miliard (iată folosul blocadei economice). Se raportează contracte comerciale cu 170 de ţări.

Relativ la faptul că Fidel Castro a ales Uniunea Sovietică… Poate ar trebui să căutaţi câteva informaţii pentru a afla de ce a trebuit să se facă această alegere. Ideal ar fi să începeţi istoria Cubei de pe vremea lui Federico Laredo Brú.

Bibliotecaru { 09.16.10 at 10:13 AM }

@ zaharescu valeriu
Socialismul nu trebuia implementat, faceţi o confuzie. Socialismul era o stare de tranziţie dinspre societatea capitalistă spre cea comunistă. Abia noua definire a socialismului, care nu mai are nici o legătură cu comunismul, care nu mai vorbeşte despre eliminarea proprietăţii private, poate fi o ţintă din punct de vedere ideologic.

Regretul meu este că domnia voastră vă preocupaţi să mă enervaţi pe mine în loc să participaţi la discuţii în mod constructiv, cu un aport de cunoştinţe. De oameni ca dumneavoastră, “perturbatori băşcălioşi”, internetul este plin, nu sunteţi deci un câştig pentru conversaţie.

Cât despre drepturile şi obligaţiile în UE, ia verificaţi un pic în istorie ce partide erau la putere în principalele etape care au condus la integrarea României în UE, anume negocierea condiţiilor preaderare şi semnarea Tratatului de Aderare. ;)

Nu ştiu de ce vă sesizez malefic. Mă faceţi să fiu mai răutăcios decât intenţionez să fiu. Cred că din cauza iritării. Nu ştiu de ce mă mai obosesc să vă răspund.

zaharescu valeriu { 09.16.10 at 12:06 PM }

@bibliotecaru
..,, Nu ştiu de ce mă mai obosesc să vă răspund”…
Chiar…de ce ? stimate domn.
Vă răspund tot eu. Pentru că nu vă simțiți confortabil când cineva își permite să vă conteste obiectivitatea în care dv chiar credeți sincer. Dar dacă pe dvs înșivă vă puteți înșela, nu puteți face același lucru cu toți ceilalți.
Ceea ce dvs induceți, conștient sau nu, este că o dictatură (mai ales de stânga) este perfect legitimă dacă este susținută de către cetățenii majoritari…cel puțin aparent. Grupul ,,dizidenților” fiind minoritar ,nu trebuie băgat în seamă. În schimb, în democrație, orice grup minoritar este mai egal decât majoritatea. Și de acest principiu, profită din plin inclusiv…nostalgicii socialismului.

Miruna { 09.16.10 at 1:51 PM }

@ Bibliotecaru

Lasa naibii sfaturile astea semidocte cu “citeste istoria …”
Nu cred ca vreun om matur, ancorat in realitate, are nevoie sa citeasca istoria Cubei ca sa se convinga ca F. Castro si-a batut joc de tara sa pe care, nu numai ca a vandut-o rusilor, dar a mai si pus intreaga planeta in fata unei catastrofe nucleare!

Nu e nevoie sa citesti teancuri de carti de istorie ca sa afli ca Hitler si Stalin au fost niste asasini sau ca F. Castro a fost si ramane un fanatic comunist.

Ma mir ca nu-mi recomandati vreun manual de istorie ca sa aflu ca de fapt Ceausescu a fost un “geniu” al Carpatilor care a dus Romania pe culmi nemaivazute, sau ca Iliescu, la randul sau, a fost obligat de cine stie ce “forte divine” sa cheme minerii ca sa-i scape pe romani de “agenturilii straine vestice” care amenintau fericirea si bunastarea poporului roman!

Bla..bla..bla…

Putina decenta, domnule!

Bibliotecaru { 09.16.10 at 2:50 PM }

@ zaharescu valeriu
Spuneţi:
Constat că regretul neimplementării socialismului cu față umană, vă urmărește ca o umbră pe toate blogurile…
Aţi putea să vă argumentaţi cu ceva această afirmaţie? Argumentaţi-o şi sunt gata să fiu de acord cu dumneavoastră.
Spuneţi:
Ceea ce dvs induceți, conștient sau nu, este că o dictatură (mai ales de stânga) este perfect legitimă dacă este susținută de către cetățenii majoritari…cel puțin aparent.
Aţi putea să vă argumentaţi cu ceva această afirmaţie? Argumentaţi-o şi sunt gata să fiu de acord cu dumneavoastră.

Dacă nu, atunci nu dovediţi decât că ceea ce înţelegeţi domnia voastră nu arată nici că faceţi un efort să înţelegeţi ce spun eu, nu arată nici că aveţi măcar minime cunoştinţe de filosofie politică, nu arată nici că aţi fi, cumva, bine intenţionat.

Şi, în acest caz, aveţi un argument prin care să-mi pierd timpul răspunzându-va la chestiunile pe care le spuneţi mai sus?

Mingia este în terenul domniei voastre. Puteţi să vă argumentaţi afirmaţiile?
Dacă nu, am să vă las să vorbiţi de unul singur şi să mă “contraziceţi” cu stupizenii cât doriţi.
Dacă nu, nu vă mai miraţi că nu vă voi mai da răspunsuri.

Bibliotecaru { 09.16.10 at 2:55 PM }

@ zaharescu valeriu
Sunt cinci sau şase nick-uri pe blogurile PDL care “mă atacă”, de fiecare dată, cu argumente care mă face să mi-l amintesc pe Cocoşilă din Moromeţii…
- Păi vezi că eşti prost?
Poate că sunt eu prost, sau socialist, sau ce spuneţi mai sus, dar nici ăsta nu este argument de vreo elită intelectuală cât timp afirmaţia nu este şi argumentată.

Bibliotecaru { 09.16.10 at 3:27 PM }

@ Miruna
Să-mi fie iertare, dar despre “Castro, fanatic comunist” spun numai cei care nu citesc, aşa, ca dumneavoastră. Castro nu a avut nici o iubire cu ruşii, dar a apelat la ei pentru a scăpa de americani. România a apelat la Hitler în cel de al doilea război mondial, că tot era dat exemplu, pentru a-şi recupera teritoriile. Asta face din Rege şi Mareşal doi nazişti? Cum puteţi să gândiţi atât de limitat?
:D

Faptul că Fidel Castro a fost un dictator în Cuba, asta nu încape discuţie, istoria însă ne facem să vedem ansamblul lucrurilor care stau diferit de ceea ce ştiţi dumneavoastră, probabil din trasul cu urechea la discuţiile altora.

Aş fi ipocrit dacă aş spune că am studiat Istoria Cubei, dar am aflat din mai multe surse minime informaţii, repet, din mai multe surse, relativ la desfăşurarea evenimentelor şi mecanismele care le-au provocat.

Verificaţi ce făceau americanii în Cuba de prin 1898 până spre finele preşedinţiei lui Federico Laredo Brú. Descoperiţi cum de s-a ajuns la dictatura militară de pe vremea lui Fulgencio Batista şi apoi cum s-a ajuns la revoluţia care l-a adus pe Fidel Castro la putere.
Verificaţi dacă Statele Unite au susţinut sau nu, prin Fulgencio Batista, o dictatură militară în Cuba.

Problema, doamnă Miruna, este că dumneavoastră nu aţi luat contact decât cu punctul de vedere oficial al presei de propagandă americană, răspândită peste tot, prin filme cu cubanezi care nu spun niciodată decât Bamos! Rapidos! La causa de la revolución!
Eu nu susţin, precum domnul Mazăre, că ce mari oameni sunt Castro, Guevara… Susţin însă că normalitatea ar cere ascultarea părerilor de ambele părţi, discuţii cu ambele părţi. Din păcate noi, alături şi de celelalte ţări europene, suntem folosiţi precum nişte hăitaşi. Statele Unite trag cu puşca în vânat, şi hăitaşii au impresia că lătrând şi ei vor avea o mică parte din vânat.

Ce am spus mai sus? Am spus că normal ar fi pentru P.E. să încerce să vorbească cu liderii de la Havana pentru a obţine ceva, poate o soluţie, şi că, prin simpla discuţie cu eliberaţii dizidenţi, nu se poate interveni real în interiorul Cubei. Imediat ce am spus acest lucru de bun simţ, dumneavoastră şi victor L şi zaharescu valeriu aţi sărit la mine. De ce? Pentru că am promovat ideea dialogului? Uneori am impresia că vorbesc cu nişte copii de grădiniţă care devin ţâfnoşi că li s-a luat nu ştiu ce jucărie.

zaharescu valeriu { 09.16.10 at 7:22 PM }

@biblio
Ce s-a întâmplat cu calmul dvs proverbial ? Era doar o aparență ?
Revenind la temă, susțin că nu este normal ca un lider autoritar, de fapt un dictator, să șantajeze în mod cinic lumea civilizată, acuzând ,,agenturili” străine de sărăcia cetățenilor cubanezi, ÎN PROPORȚIE DE 95% ANGAJAȚI LA STAT…un stat falimentar prin definiție.
DA, pentru ajutoare umanitare neguvernamentale, NU, pentru cedări diplomatice ale autorităților din țările din lumea liberă !
Negocierea (urmată de concesii principiale) cu liderii sistemelor totalitare, accentuează pe termen lung, prin legitimare, un regim opresiv și sfidător !
Un alt exemplu, este Iranul. La ce au dus până în prezent tratativele ? La continuarea programului nuclear iranian. În mod similar decurg lucrurile în ,,relația” cu Coreea de Nord.

Bibliotecaru { 09.17.10 at 11:55 AM }

@ zaharescu valeriu
:)
Sunteţi tare în urmă cu evenimentele…

Fidel Castro: “The Cuban model doesn’t even work for us anymore”

http://www.theatlantic.com/international/archive/2010/09/fidel-cuban-model-doesnt-even-work-for-us-anymore/62602/
(dacă daţi pe Previous Goldberg, veţi mai găsi câte ceva despre vizita lui Jeffrey Goldberg în preajma fostului lider cubanez)

Ca întotdeauna răstălmăciţi cele ce le spun.

Un general francez ajuns unul din marii preşedinţi ai Franţei, atât de mare încât a devenit şi piaţă în Bucureşti, Charles André Joseph Marie de Gaulle, spunea că…
Nu am prieteni şi nici duşmani. Nu am decât interese.

“Occidentalii” bogaţi aruncă în faţă scopul democraţiei, eliberării de sub jugul totalitar, drepturile omului… o întreagă propagandă condusă de oameni pricepuţi şi de un aparat bine pus la punct, şefii de stat, “externele”, serviciile secrete, oamenii de afaceri (şi aşa mai departe), folosesc însă această perdea pentru ochii inocenţi ai popoarelor pentru a masca şi a acoperi cele menite a servi interese personale, de grup, şi, mai rar, naţionale.

Dacă vă amintiţi România în plin Comunism condusă de Nicolae Ceauşescu, când a mers mai bine cetăţenilor români obişnuiţi, pe vremea când Ceauşescu se întâlnea cu Richard Nixon, pe vremea când Ceauşescu era plimbat cu caleaşca prin Londra, sau pe vremea când relaţiile României cu occidentul erau mai “la cuţite”?

Nu a ajutat dialogul în Iran, şi nici în Coreea de Nord? Dar de unde ştiţi domnia voastră cum ar fi fost dacă nu exista un dialog, de unde ştiţi că ar fi fost mai bine sau mai rău?

Problema este că ţările precum Iranul şi Coreea de Nord nu sunt respectate ca entităţi suverane, dialogul se duce de pe poziţii de superioritate, ed forţă, “faci ca noi sau te distrugem”. Încă persistă conflictul Iran-SUA, acutizat la invazia americanilor în Irak. Americanii de atunci nu fac altceva decât să pună o presiune ameninţătoare, devastatoare pe Iran. Ameninţă din cinci în cinci minute că vor invada Iranul, găsesc pretexte cum au fost şi armele chimice în Irak, pune în ţări ca România un scut misterios împotriva rachetelor Iraniene… Păi credeţi că dacă aceste lucruri s-ar face împotriva României noi am fi fericiţi şi ospitalieri. Poate că ar trebui să faceţi şi efortul de a înţelege un popor islamic care are o cu totul altă conştiinţă socială decât cea creştină. La fel şi poporul coreean, are diferenţe culturale extreme faţă de creştinismul occidental, raportarea la superiorul ierarhic are o cu totul altă natură psihologică decât în spaţiul european şi occidental, în general.

Am senzaţia însă că-mi pierd timpul şi, de obicei, senzaţiile mele se dovedesc corecte.



zaharescu valeriu (elenaudrea.ro)

http www elenaudrea.ro/16-septembrie-ajutam-administratiile-publice-locale-indiferent-de-culoarea-politica-exemplu-iasiul.html#comments

Bibliotecaru says: 17.09.2010 at 00:23

@ Elena Udrea
Doamnă ministru,
Am fost amuzat atunci când am citit:
Vreau să demontez un mit: cum că Guvernul, în ansamblu, sau MDRT, în particular, ar atribui fonduri doar către administraţiile locale conduse de PDL.

Păi aşa cunoaşteţi dumneavoastră românii, incapabili să găsească ei explicaţii care să susţină miturile? :D

Atunci când mitul este deja o impresie solidă, scenariul se poate ajusta oricând. De exemplu, în acest caz… Alăturarea domniei voastre de domnul Gabriel Oprea mă face să mă gândesc că din organizaţia PSD a domnului Nichita au existat câteva treceri în “grupul Independenţilor” lui Gabriel Oprea, îmi aduc aminte la repezeală de Tudor Ciuhodaru şi Luminiţa Iordache. Iată că, atunci când cauţi îndeajuns de adânc, se pot găsi motive pentru bani ajunşi “unde trebuie”. Gândind că “dezertările” PSD-iste sunt de fapt oameni de bază în “Grupul Nichita”, deja se poate merge şi mai departe şi să ne aşteptăm la faptul că domnul Nichita va candida în 2012 pentru PDL. :D

Vedeţi? Scenarii se pot face în orice condiţii.

Revenind la mesaj, cred că ar trebui să ne vorbiţi despre cei 7 poli de creştere economică, un concept nu îndeajuns de mult mediatizat.

Bibliotecaru says: 17.09.2010 at 00:38

VIDEO IAŞI

zaharescu valeriu says: 17.09.2010 at 07:43

cmoro, buddy
Ce vă spuneam eu, băieți ? Ministresa noastră are un singur obiectiv major :Romînia.
Să vă dau un sfat : pentru a vă decontamina de toxinele mitologiei dâmbovițene, parcurgeți următorii pași:
1. Închideți ochii și respirați adânc, pentru a vă autoinduce starea de calm;
2. Citiți cu atenție (nu ascultați, numai) ;
3. Citiți până la …capăt;
PS
Astfel, veți ajunge la limpezimea minții bibliotecarului. El știe BINE cum stau lucrurile, dar se alintă uneori :)

Bibliotecaru says: 17.09.2010 at 10:40

@ Elena Udrea
Îmi dau seama că la ora 0 nu am fost destul de clar în ceea ce am vrut să spun.

Cred că ar fi util să existe undeva explicat exact-exact cum anume se realizează acest pol de creştere, în mod concret. Şi nu numai.

Ştiu că nu intră în sarcina unui ministru să se preocupe de astfel de informaţii şi că fiecare cetăţean ar trebui să se intereseze personal cum stă treaba cu legea, cu instituţiile statului, cu programele guvernului. Mă gândesc totuşi că ar trebui să fie trecută bariera autoritate-funcţionar-cetăţean în folosul nostru, al tuturor, indiferent dacă cetăţeanul este primar, preşedinte de consiliu judeţean, investitor, un ţăran care vrea să-şi achiziţioneze un tractor. Suntem în secolul XXI, beneficiem de un element de promovare aproape gratis, cum este internetul, şi nu îl folosim. În România prosperă meseria de interfaţă între cetăţean şi stat, oameni care “ciupesc” din afaceri pentru simplul fapt că au mai bătut la anumite uşi şi ştiu care se deschid şi care nu se deschid, oameni care practic definesc noţiunea de “Şpagă”. Nu este normal.

Mă gândeam la domnul Buddywonca care are o idee, se zbate, vrea să facă ceva, dar este o energie închisă într-un pahar pentru că spaţiul birocratic nu-i este accesibil. Domnia sa nu numai că are aripile tăiate pentru că nu ştie ce să facă dincolo de idee şi de punerea ei fizică în practică, ci este speriat, copleşit, de actul birocratic care, de cele mai multe ori, ucide în faşă orice iniţiativă. De aici se naşte supărarea şi frustrarea de înţeles. Din câte am înţeles eu, domnia sa ar putea accesa tot felul de fonduri ca această idee, pentru că se înscrie în mai multe situaţii, formalităţile birocratice depăşesc cu mult răbdarea şi energia unui singur om. Numai apa curentă, canalizarea, energia termo-electrică (dacă nu şi-o fac singuri), gaze, telefonie, cablu TV reprezintă încercări-trecere prin furci caudine pentru un astfel de proiect, ce să mai vorbim despre actele necesare proiectului în sine, care implică toate instituţiile posibile.

Iată de ce mă gândesc că toate aceste programe, cum este şi cazul polului de creştere, ar trebui să aibă un site special în care să se prezinte exhaustiv etapele birocratice ce trebuiesc urmate, un site realizat în strânsă legătură cu instituţiile implicate. În acest caz, se porneşte de la instituţia pe care o conduceţi cu ceea ce înseamnă foarte exact acest proiect, cum ajută el comunitatea şi apoi, pe cazuri concrete, totul curge spre instituţiile pe unde beneficiarul proiectului trebuie să ajungă.

De exemplu, pentru a se ajunge la semnarea acestor contracte, ce a trebuit să facă domnul Nichita? Bănuiesc că a existat un demers în timp, discuţii şi aprobări, bănuiesc că actul de semnare a contractului încheie defapt dimensiunea actului birocratic.

Cât de util ar fi să ai un loc în care cineva să-şi spună…!
Mergi în instituţia X, la biroul Y, la funcţionarul Z, cu următoarele acte şi o cerere (anexată pentru a putea fi scoasă la imprimantă o cerere tip şi una completată, ca model) pentru a obţine semnătura funcţionarului Z şi stampila instituţiei, după care…

Evident, fiecare instituţie îşi defineşte birourile şi funcţionarii şi actele şi cererea… Deşi aparent este o muncă de sisif, în realitate nu s-ar întâmpla decât că, informaţia completându-se descentralizat, fiecare instituţie şi-ar defini foarte exact organigrama şi îndatoririle fiecăruia dintre funcţionari. Acest demers este practic şi începutul unei adevărate restructurări ale instituţiilor statului, pentru că s-ar vedea ce face fiecare angajat al statului. Cetăţeanul nu ar mai fi plimbat de la Ana la Caiafa şi poate, zic poate, cetăţeanul nu ar mai vedea din instituţiile statului un balaur care este pus în acele clădiri pentru a-l umili şi a-i înghiţi ciocolate şi pacheţele cu cafea.

Desigur, dacă o asemenea iniţiativă înseamnă încă nu ştiu câte milioane de euro (eu văd toate acestea realizându-se aproape gratis, pe platformele şi reţele informatice care deja există în instituţii), mai bine să nu se facă nimic.

zaharescu valeriu says: 17.09.2010 at 11:47

@BIBLIOTECARU
Stimate domn, mă uimiți și dvs, dar în sens invers. Constat că dvs nu v-ați informat exact cum stau lucrurile în ceea ce privește algoritmii și procedurile de finanțare cu fonduri europene a diferitelor proiecte.
Domnule, la instituțiile statului nu vin tot felul de neisprăviți în interfață cu x sau cu y pentru a spune : ,,uitați, vreau să construiesc cinci case tip cutare, dați-mi un teren, asigurați-mi eventual utilitățile și bineînțeles …fondurile europene aferente (presupunând că dispune de un cofinanțator).
Ca un amănunt picant, vă reamintesc de frenezia ,,investitorilor” din anii 90 cu pantalonii rupți în fund, exemplul la îndemână fiind italianul care își făcea reclamă cu încălțămintea De Fonseca….de fapt niște papuci de două parale comercializați de un evazionist italian dat în urmărire generală .
Domnule, oportunitățile de finanțare europeană sunt inițializate a priori DE COMUNITĂȚILE LOCALE, se lansează electronic temele, iar investitorii/executanții se anunță prin SCRISORI DE INTENȚIE. Procedura de licitație este CU STRICTEȚE verificată de experții în finanțare europeană.
Dacă un proiect complex a presupus de exemplu zece licitații, din care DOAR UNA SINGURĂ nu respecte criteriile și cerințele, SE RETURNEAZĂ INTEGRAL VALOAREA ALOCATĂ ÎNTREGULUI PROIECT.
Deci stimate domn, epoca în care toți ,,neica nimeni” de aiurea bat la ușa statului pentru a încerca marea cu deștul, sperând la profituri amețitoare,a trecut de mult.
PS
La primăria Iași există un serviciu foarte bine organizat de atragere a fondurilor europene , a cărui activitate este legată de necesitățile comunității și de programele/asistența MDRT…iar primarul Nichita este unul din cei mai competenți, dedicați și pragmatici primari din România, chiar dacă este pesedist.

Bibliotecaru says: 17.09.2010 at 12:22

@ zaharescu valeriu
De ce încercaţi, de fiecare dată, să mă convingeţi că de fapt nu citiţi cele ce le spun.

Ia reluaţi textul meu de mai sus şi căutaţi unde vorbesc eu despre fonduri europene. Am folosit eu acolo cuvântul european pe undeva. Nu ştiu, poate că eram încă somnoros şi nu am fost prea clar, am făcut probabil şi câteva “greşeli de tastatură”… dar, totuşi, am scris eu acolo ceva de fonduri europene?

Sper să nu vi se pară o impoliteţe, dar chiar nu mai pierd timpul să comentez cele ce le spuneţi…

zaharescu valeriu says: 17.09.2010 at 13:07

@bobliotecaru
Domnule ,m-am cam săturat de mofturile și strâmbăturile dvs de cocotă călcată pe bătături.
DVS chiar nu pricepeți că d-na Udrea , când vorbește de POL DE DEZVOLTARE, subînțelege că finanțarea se asigură, prioritar, din FONDURI EUROPENE ?
De unde naiba, ar avea guvernul sau administrațiile locale BANI PENTRU PROIECTE DE INFRASCTRUCTURĂ sau DE INTERES PUBLIC?? Vă mai dau un indiciu, legat de bugetul anului 2011. Finanțarea deficitului preconizat, presupune ÎMPRUMUTUL a cca 6 miliarde de euro, bani care sunt destinați integral CONSUMULUI, adică în c….bugetarilor ! Nu vor fi bani de investiții, decât dacă se economisesc vreo 1,5 miliarde….asta presupune CONTINUAREA REDUCERILOR DE CHELTUIELI BUGETARE !
…Așă că mai scutiți-mă cu amenințările că vă luați jucăriile și plecați.. :) .. tot aici voi da de dvs, deși ați spus că aveți propriul blog.. :)
PS
Spuneți-i lui Bugs Bunny..pardon Buddy al dvs, că are vreo 9 milioane de km pătrați în Canada…să tot construiești… Mai ales că am auzit că acolo, NU A FOST ȘI NU ESTE CRIZĂ IMOBILIARĂ.
De-aia îl caracterizez un terchea-berchea :)

Frank Zapa[King] says: 17.09.2010 at 13:18

va salut dle zaharescu valeriu si simultan va doresc succes in tentativa de a raspunde enormitatilor care decurg din intrebarile lui biblio-mare specialist in intrebari cu iz si parfum de giga.
singura lui specializare reala.i-am spus cu ani in urma,ca scos din umbra monitorului,si pus fata in fata cu o persoana in carne si oase,intrebarile lui ar cel mult de nivelul intrebarilor protagonistilor emisiunilor gen,COPII INTREABA SI SPUN LUCRURI TRASNITE.
Ce insa pot aperecia,este rabdarea dv solomonica,cred ca va invidiez,pt ca trebuie sa recunosc,imi lipseste rabdarea cu adultii care au ramas niste copii de gradinita,cu jucariile in punguta,gata oricind sa fuga pe scari la vecini.


Monday 13 September 2010

Liber la înjurături!

Puteţi înjura aici cât doriţi. Vă asigur că voi citi orice postare.